Ξεκίνησα την δουλειά επάνω στην μικρού μήκους "Ερνέστο και Ταρούν", την οποία ελπίζω να τελειώσω σε έναν χρόνο από τώρα.
Το πρώτο δοκιμαστικό αφορά στον Ερνέστο και σκοπός ήταν να δω προβλήματα τεχνικά, αλλά και το πώς λειτουργεί το Toon Boom Studio σε σχέση με το παραδοσιακό κινούμενο σχέδιο.
Αφού, λοιπόν, ολοκλήρωσα την διαδικασία των σκίτσων και στο σκανάρισμά τους, προχώρησα στην σύνθεση με πρόγραμμα επεξεργασίας φωτογραφίας. Εννοώ, ότι δούλεψα το κάθε σχέδιο, με μόνη εξαίρεση το πρώτο του δοκιμαστικού, σε επίπεδα (άλλο για το σώμα, άλλο για το κεφάλι, τα μάτια, το ανοιγόκλεισμά τους, την κίνηση του χεριού, την στροφή του κεφαλιού) και τα συνέθεσα ώστε να έχω ένα ολοκληρωμένο σκίτσο για κάθε καρέ (δούλεψα το δοκιμαστικό σε 12 καρέ ανά δευτερόλεπτο).
Πρώτα, έκανα το paper test, το δοκιμαστικό στα καθαρά σχέδια (όχι στα σχέδιο με μολύβι, δηλαδή δεν είναι "αυθεντικό" paper test) εισάγοντας απλά τις εικόνες στο Toon Boom Studio. Εκεί διαπίστωσα πως είναι τελικά σημαντικό το πρόβλημα της σταθεροποίησης του χαρτιού στις peg bars, περισσότερο από όσο πίστευα. Αυτό φαίνεται και στα δοκιμαστικά, παρότι στο πρόγραμμα έκανα μερικές χειροκίνητες διορθώσεις, μετακινώντας τα αρχεία εικόνας που είχαν πρόβλημα. Εν τούτοις, είναι ένα σοβαρό πρόβλημα που πρέπει ν α βάλω εμπρός να διορθώσω (και με αυτό εννοώ την αγορά όποτε μπορέσω ενός διακορευτή για animation. προσωρινά θα το λύσω με την βοήθεια άλλων animators).
Το επόμενο βήμα ήταν να κάνω εκ νέου εισαγωγή των αρχείων στο πρόγραμμα, αλλά αυτή την φορά μετατρέποντάς τα σε αρχεία vector (και έτσι επεξεργάσιμα). Κινηματογράφησα και αυτό το στάδιο και πέρασα στο επόμενο, στον χρωματισμό των vector αρχείων. Παρότι το Toon Boom υποστηρίζει πλήρως το παραδοσιακό κινούμενο σχέδιο και ουσιαστικά σε προτρέπει να ασχοληθείς με αυτό με έναν πιό εκσυγχρονισμένο τρόπο, εν τούτοις, παρέχει και κάποιες διευκολύνσεις, όπως τον χρωματισμό όμοιων ζωνών σε διαφορετικά καρέ. Δηλαδή, Δεν χρειάστηκε να ζωγραφίζω σε κάθε καρέ χωριστά το παντελόνι του Ερνέστο, αλλά με τις λειτουργίες του προγράμματος (που αναγνωρίζει περιοχή χρώματος), γλίτωσα αρκετόν χρόνο.
Η πιό χρονοβόρα διαδικασία ήταν αυτή της σκίασης. Νομίζω, μάλιστα, ότι λιγότερο χρονοβόρα θα ήταν η διαδικασία αυτή αν την πραγματοποιούσα με το χέρι και κάνοντας την σκίαση χωριστά σε κάθε καρέ (εκτός από αυτά που είχαν κοινή βάση ένα σκίτσο) και χωρίς να είναι δυνατό να βλέπει κάποιος τις σκιάσεις στο προηγούμενο σκίτσο, αν δεν είναι πολύ έντονες (όπως στην περίπτωση του δικού μου τεστ δηλαδή). Όμως, να πω ότι αυτό το πρόβλημα αφορά στην δημιουργία ταινίας πλήρως παραδοσιακού animation. Στην περίπτωση π.χ. του tradigital animation, τέτοιο πρόβλημα δεν υφίσταται, παρότι πάλι η κίνηση ελέγχεται καρέ-καρέ, καθώς εκεί η διαδικασία που ακολουθείται κυρίως είναι ο διπλασιασμό/αναπαραγωγή (duplicate - όχι copy-paste) από το ένα καρέ στο άλλο με όλα τα στοιχεία του σχεδίου. Επιπλέον, έστω και τυχαία παράγεται ένα παιχνίδισμα των σκιάσεων, που δίνει ένα πιό "αφελές" ύφος στο καρτούν, κάτι που ανάλογα με την περίπτωση μπορεί να λειτουργήσει και θετικά για μία ταινία.
Από και έπειτα, δεν απέφυγα κάποια σχεδιαστικά λάθη (π.χ. κάποια στιγμή "χάνονται" κάποιες τρίχες από το κεφάλι του Ερνέστο, κατά την στροφή του κεφαλιού όταν χαιρετά), αλλά ήθελα κυρίως να δω πάλι τις τεχνικές δυσκολίες και τα χαρακτηριστικά του προγράμματος με το οποίο θα δουλέψω αυτή την ταινία.
Ακολουθεί το βίντεο με το δοκιμαστικό.
Το πρώτο δοκιμαστικό αφορά στον Ερνέστο και σκοπός ήταν να δω προβλήματα τεχνικά, αλλά και το πώς λειτουργεί το Toon Boom Studio σε σχέση με το παραδοσιακό κινούμενο σχέδιο.
Αφού, λοιπόν, ολοκλήρωσα την διαδικασία των σκίτσων και στο σκανάρισμά τους, προχώρησα στην σύνθεση με πρόγραμμα επεξεργασίας φωτογραφίας. Εννοώ, ότι δούλεψα το κάθε σχέδιο, με μόνη εξαίρεση το πρώτο του δοκιμαστικού, σε επίπεδα (άλλο για το σώμα, άλλο για το κεφάλι, τα μάτια, το ανοιγόκλεισμά τους, την κίνηση του χεριού, την στροφή του κεφαλιού) και τα συνέθεσα ώστε να έχω ένα ολοκληρωμένο σκίτσο για κάθε καρέ (δούλεψα το δοκιμαστικό σε 12 καρέ ανά δευτερόλεπτο).
Πρώτα, έκανα το paper test, το δοκιμαστικό στα καθαρά σχέδια (όχι στα σχέδιο με μολύβι, δηλαδή δεν είναι "αυθεντικό" paper test) εισάγοντας απλά τις εικόνες στο Toon Boom Studio. Εκεί διαπίστωσα πως είναι τελικά σημαντικό το πρόβλημα της σταθεροποίησης του χαρτιού στις peg bars, περισσότερο από όσο πίστευα. Αυτό φαίνεται και στα δοκιμαστικά, παρότι στο πρόγραμμα έκανα μερικές χειροκίνητες διορθώσεις, μετακινώντας τα αρχεία εικόνας που είχαν πρόβλημα. Εν τούτοις, είναι ένα σοβαρό πρόβλημα που πρέπει ν α βάλω εμπρός να διορθώσω (και με αυτό εννοώ την αγορά όποτε μπορέσω ενός διακορευτή για animation. προσωρινά θα το λύσω με την βοήθεια άλλων animators).
Το επόμενο βήμα ήταν να κάνω εκ νέου εισαγωγή των αρχείων στο πρόγραμμα, αλλά αυτή την φορά μετατρέποντάς τα σε αρχεία vector (και έτσι επεξεργάσιμα). Κινηματογράφησα και αυτό το στάδιο και πέρασα στο επόμενο, στον χρωματισμό των vector αρχείων. Παρότι το Toon Boom υποστηρίζει πλήρως το παραδοσιακό κινούμενο σχέδιο και ουσιαστικά σε προτρέπει να ασχοληθείς με αυτό με έναν πιό εκσυγχρονισμένο τρόπο, εν τούτοις, παρέχει και κάποιες διευκολύνσεις, όπως τον χρωματισμό όμοιων ζωνών σε διαφορετικά καρέ. Δηλαδή, Δεν χρειάστηκε να ζωγραφίζω σε κάθε καρέ χωριστά το παντελόνι του Ερνέστο, αλλά με τις λειτουργίες του προγράμματος (που αναγνωρίζει περιοχή χρώματος), γλίτωσα αρκετόν χρόνο.
Η πιό χρονοβόρα διαδικασία ήταν αυτή της σκίασης. Νομίζω, μάλιστα, ότι λιγότερο χρονοβόρα θα ήταν η διαδικασία αυτή αν την πραγματοποιούσα με το χέρι και κάνοντας την σκίαση χωριστά σε κάθε καρέ (εκτός από αυτά που είχαν κοινή βάση ένα σκίτσο) και χωρίς να είναι δυνατό να βλέπει κάποιος τις σκιάσεις στο προηγούμενο σκίτσο, αν δεν είναι πολύ έντονες (όπως στην περίπτωση του δικού μου τεστ δηλαδή). Όμως, να πω ότι αυτό το πρόβλημα αφορά στην δημιουργία ταινίας πλήρως παραδοσιακού animation. Στην περίπτωση π.χ. του tradigital animation, τέτοιο πρόβλημα δεν υφίσταται, παρότι πάλι η κίνηση ελέγχεται καρέ-καρέ, καθώς εκεί η διαδικασία που ακολουθείται κυρίως είναι ο διπλασιασμό/αναπαραγωγή (duplicate - όχι copy-paste) από το ένα καρέ στο άλλο με όλα τα στοιχεία του σχεδίου. Επιπλέον, έστω και τυχαία παράγεται ένα παιχνίδισμα των σκιάσεων, που δίνει ένα πιό "αφελές" ύφος στο καρτούν, κάτι που ανάλογα με την περίπτωση μπορεί να λειτουργήσει και θετικά για μία ταινία.
Από και έπειτα, δεν απέφυγα κάποια σχεδιαστικά λάθη (π.χ. κάποια στιγμή "χάνονται" κάποιες τρίχες από το κεφάλι του Ερνέστο, κατά την στροφή του κεφαλιού όταν χαιρετά), αλλά ήθελα κυρίως να δω πάλι τις τεχνικές δυσκολίες και τα χαρακτηριστικά του προγράμματος με το οποίο θα δουλέψω αυτή την ταινία.
Ακολουθεί το βίντεο με το δοκιμαστικό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου