Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2011

Λίγα για την οικιακή ηχογράφηση: μέρος Β΄

Βασικά, θα γράψω λίγα - όχι πολλά - πράγματα παραπάνω για τον φίλο που ζητούσε πληροφορίες για το πώς μπορεί να ηχογραφήσει κιθάρα με το podcast της behringer, με το xenyx 502.
Κατ' αρχήν, από ό,τι έμαθα (εκκρεμεί όμως μία συνάντηση για να μπούμε σε πιό βαθιά νερά), παίζει ρόλο και ο τύπος της κιθάρας (πόσα μιλιβόλτ κτλ). Από εκεί και έπειτα, μετά από λίγους δικούς μου πειραματισμούς, κατάλαβα τα εξής:
1) Παίζει σημαντικό ρόλο η ποιότητα του ενισχυτή. Όσο καλύτερος ο ενισχυτής, τόσο καλύτερος ο ήχος (λιγότερος θόρυβος, βόμβος κτλ)
2) Παίζει ρόλο το πόσο κοντά στέκεσαι στον υπολογιστή ή στην κονσόλα όταν ηχογραφείς. Η διαφορά στον μικροφωνισμό ήταν τεράστια (αυτοί οι μαγνήτες...).
3) Η ηχογράφηση είναι καλύτερης ποιότητας όταν "τραβάς" ήχο από τα ακουστικά παρά από το cd input του ενισχυτή (ξέρω, χαζό, αλλά το δοκίμασα κι αυτό, για να είμαστε σίγουροι :D)
4) Πρέπει να παίξεις με την ένταση της κιθάρας και του ενισχυτή, όπως και με τους ήχους/τόνους της κιθάρας. Στην θέση μπλουζ, π.χ., οι μικροφωνισμοί μειώνονταν πάρα πολύ.
5) Δεν είναι εύκολο να γράψεις ταυτόχρονα κιθάρα και φωνή, καθώς το μικρόφωνο πιάνει τον ήχο της κιθάρας και αυξάνουν οι πιθανότητες μικροφωνισμού. Υποθέτω ότι θα γίνεται, αλλά θέλει περισσότερο ψάξιμο.
6) Καλό είναι να είναι πατημένο και το "cd/tape to phones" για καλύτερο έλεγχο του ήχου που παράγεις από τα ακουστικά (στην ηχογράφηση φωνής αρκεί να είναι πατημένο το "cd/tape to mix")
7) Πρέπει να ελέγχεις προσεκτικά το πόσο δίνεις σε main mix και gain. Δηλαδή, να ελέγχεις και οπτικά και ακουστικά τί δίνεις.
8) Πρέπει να προσπαθήσεις να καθαρίσεις τον ήχο της κιθάρας παίζοντας με ΟΛΑ τα παραπάνω, αλλιώς βγαίνει και ένα σκρατσάρισμα στο τελικό προϊόν.
Με την επιφύλαξη τα παραπάνω να τα διαπιστώσω οριστικά όταν θα συναντήσω - στο εγγύς μέλλον - έναν γνώστη του αντικειμένου, πρέπει να πω ότι διαπίστωσα αρκετά μεγάλη ποιοτική διαφορά σε σχέση με την πρώτη μου δοκιμή, τέτοια που ίσως την αξιοποιήσω για κάποια εγγραφή κομματιού κιθάρας στο κινούμενο σχέδιο.
Δεν ξέρω αν βοήθησα έστω λίγο, αλλά αυτά για μια - λιγότερο βιαστική σε σχέση με πριν - ματιά.

3 σχόλια:

  1. φιλε μου μονο και μονο που μπηκες στον κοπο μου φτανει να σαι καλα.....απλα δεν εχω βρει την ακρη μου ακομα....βλεπεισ θελω να ακουω τι εχω γραψει αλλα και ταυτοχρονως να ακουω και την κιθαΡΑ μου(η οποια ειναι ηλεκτρακουστικη και μπαινει κατεθειαν με καρφι)για να γραφω πανω στο πρωτο καναλι ΠΟΥ ΕΧΩ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΕΙ...και ολα αυτα στα ακουστικα...θα την βρω ομως την ακρη....σ ευχαριστω οπως καΙ ΝΑ ΧΕΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ξεχασα να σου πω οτι οταν εχω πατημενο το cd tape to phones o ηχος της κιθαρας που εχω στον μεικτη με καρφι δεν ακουγεται αλλα εχω παρατηρησει οτι ακουγεται οτι ηχο αναπαραγει ο υπολογιστης(ασ πουμε ενα τραγουδι)και αυτο ειναι το προβλημα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σε σχέση με το τελευταίο που θέτεις: αφού πατήσεις το cd tape, τσέκαρε το από πού "τραβάει" ήχο για ηχογράφηση η κάρτα ήχου.
    Κάποια στιγμή πάντως θα τσεκάρω με τον γνωστό μου το σύνολο του μηχανήματος, απλά ακόμα δεν έχει τύχει να βρεθούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή