Ο θησαυρός στην ρίζα του δέντρου της γης

11 Σεπτεμβρίου 2013
   Εχτές ολοκλήρωσα και το post production του 4ου επεισοδίου και ανέβηκε στο youtube. Οι τελευταίες 15-20 μέρες έτρεξαν πολύ γρήγορα από πλευράς απόδοσης και σε αυτό συνέβαλε σαφέστατα η υπολογιστική ισχύς του νέου μηχανήματος. Έχω την εντύπωση ότι, αν ήμαστε 4-5 άνθρωποι με ένα τέτοιο μηχάνημα, η διαδικασία παραγωγή θα διαρκούσε 20-30 μέρες, οπότε το πιο χρονοβόρο τμήμα θα ήταν το pre-production.
1 Σεπτεμβρίου 2013.

   Τα τρία έτοιμα επεισόδια του "Θησαυρού" προβάλλονται από το πρόγραμμα των εργαζομένων στην ΕΡΤ, στους οποίους δόθηκε αφιλοκερδώς για ενίσχυση του αγώνα τους.
   Το animation όντως πραγματοποιείται πολύ γρηγορότερα με το νέο μηχάνημα. Έχω αλλάξει και τον τρόπο εξαγωγής του αρχείου video από το πρόγραμμα. Αυτό συμβάλλει και στην οικονομία χρόνου αλλά και στην οικονομία όγκου δεδομένων, δραματικά μάλιστα στο τελευταίο.
13 Αυγούστου 2013
   Αρχές Ιουλίου κάηκε η κάρτα γραφικών! Αναγκαστικά, πήγα σε αγορά καινούριου μηχανήματος (full: όλο το κουτί και τα περιεχόμενά του νέα!) με την πρώτη - οικονομική - ευκαιρία. Άργησε να έρθει από όταν το παρήγγειλα, αλλά πλέον είναι εδώ και δυνατό. Ξεκίνησα την πέμπτη σεκάνς, τα backgrounds. Θα μου πάρει πολλές μέρες αυτό, αλλά μετά θα τελειώσει σχετικά γρήγορα το animation της. Πολλά τα εμπόδια για αυτό το επεισόδιο, αλλά ποιοτικά νομίζω θα είναι πολύ καλύτερο από τα προηγούμενα.
29 Ιουνίου 2013
   Τα σίγουρα, τα δεδομένα:
1) Η δουλειά έχει καθυστερήσει ήδη πολύ. Αντικειμενικά δεν βγαίνει εύκολα από έναν άνθρωπο, κάτι που γνώριζα, αλλά πλέον αποδεικνύεται όλο και πιό "φωναχτά". Ιδίως από την στιγμή που ισχύει το 2
2) Η ποιότητα ανεβαίνει. Σε βάρος της ποσότητας αφού δουλεύω μόνος μου. Αυτό απαιτεί και περισσότερο χρόνο και έχει συνέπειες όπως:
3) Πάει και η αυτή η κάρτα γραφικών...Και πλέον πάμε για πλήρη αναβάθμιση μηχανήματος.
4) O διαγωνισμός για την ΕΡΤ λογικά πάει στράφι, αφού η ΕΡΤ "έκλεισε" και ο νέος οργανισμός πότε θα στηθεί και πότε θα προκηρύξει διαγωνισμό και με τί κριτήρια (όχι τα καλύτερα από ό,τι αντιλαμβάνομαι) δεν το ξέρει κανείς. Οπότε, πρέπει να αρχίσω να ψάχνω αλλού μην τυχόν το δώσω.
17 Μαρτίου 2013
   Η διαδικασία για το 4ο επεισόδιο έχει ξεκινήσει ήδη από τον Νοέμβριο, με το σενάριο, με την ηχογράφηση, κατόπιν με το storyboard και με το animatic και τέλος με την ηχοταινία. Έχει ήδη ξεκινήσει η παραγωγή το επεισοδίου, αλλά γίνεται όλο και πιό φανερό ότι χρειάζεται πιό δυνατός υπολογιστής και σαφώς θα χρειαστεί και βοήθεια αν είναι η παραγωγή να "απλώσει" φτερά για κάτι μεγαλύτερο (δύσκολο, αλλά πάντα υπάρχει πιθανότητα). Σεναριακά, νομίζω ότι το τέταρτο επεισόδιο μπαίνει σε πιό βαθιά νερά. Η πλοκή του είναι πιό ενδιαφέρουσα και νομίζω ότι και σκηνικά θα δούμε άλλα πράγματα. Δεν μπορώ να πω πότε θα ολοκληρωθεί το επεισόδιο, αλλά με βεβαιότητα θα πω ότι, αν υπήρχε ισχυρός υπολογιστής (ή πληθυντικός αυτών :D ), μέχρι τέλη Μαρτίου θα είχε ολοκληρωθεί η όλη διαδικασία.
13 Μαΐου 2012
   Επιτέλους γι άλλη μία φορά! Μόλις ολοκλήρωσα το τρίτο επεισόδιο. Μένουν οι υπότιτλοι στα αγγλικά και στα ελληνικά (για τους έχοντες προβλήματα ακοής). Αν πούμε ότι ξεκίνησε η όλη διαδικασία από τον Φεβρουάριο, είναι Μάιος, άρα μου πήρε τρεις μένες. Με δεδομένο όμως ότι εργάστηκα πολύ πάνω στις λεπτομέρειες για σκηνικά που θα μου μείνουν κάβα', με δεδομένο ότι εργάστηκα επάνω στην κίνηση - actions των μορφών (οι οποίες όμως σε πολλά σημεία θέλουν διόρθωση), δεν μου πήρε πολύ χρόνο. Παρά το ότι χρησιμοποίησα το storyboard και το animatic για πρώτη φορά, τελικά με γλίτωσαν από χρόνο, καθώς είχα έτοιμες από πριν τις "εικόνες" πάνω στις οποίες έπρεπε να χτίσω. Μάλιστα, το storyboard - άρα και το animatic - δεν ήταν και τόσο καλά,άρα τα περιθώρια βελτίωσης είναι πολλά ακόμα.
Τα τεχνικά προβλήματα ήδη τα έχω αναφέρει: ο υπολογιστής πλέον χρειάζεται αναβάθμιση για να αντεπεξέλθει στην επεξεργασία των λεπτομερειών. Τα μουσικά μέρη δεν είναι πολύ δυνατά και πρέπει κάποια στιγμή να γίνει αναβάθμιση του hardware της κάρτας ήχου, αλλά αυτό αργότερα. Πάντως, το μουσικό κομμάτι είναι ακόμα αδύναμο και ο συγχρονισμός όχι αυτό που θα έπρεπε (για αυτό και προσπαθώ να μην κάνω πολύπλοκα πράγματα μουσικά σε αυτό το σημείο).

17 Απριλίου 2012
   Έχω ολοκληρώσει 3 λεπτά περίπου από το επεισόδιο. Ο λόγος που έχω συμπληρώσει τόσο λίγα, είναι ότι διορθώνω - δηλαδή ξανακάνω render - κάποιες σκηνές που είχαν κάποια ζητήματα αλλά κυρίως, καθώς οι σκηνές έχουν βαρύνει με περισσότερες λεπτομέρειες, γιατί το render διαρκεί πάρα πολύ. Ουσιαστικά, αναδεικνύεται ως ανάγκη και η χρήση περισσότερου του ενός υπολογιστή, και η αναβάθμιση του hardware.
Από εκεί και έπειτα, νομίζω ότι το επεισόδιο αυτό έχει χαώδη διαφορά - γενικά προς το καλύτερο - από τα δύο πρώτα και αυτό θα φανεί.

7 Απριλίου 2012
   Μόλις ολοκλήρωσα το τελευταίο animatic του επεισοδίου, με κάποια πλάνα ενταγμένα σε αυτό, καθώς και τους τίτλους τέλους. Αν πάνε καλά τα πράγματα και είμαι τυχερός, στο τέλος της άλλης εβδομάδας θα έχω τελειώσει την παραγωγή του. Αλλά ακόμα και αν πάρει λίγο παραπάνω και παρότι ήδη έχω ξεπεράσει το προσωπικό μου χρονοδιάγραμμα, έχω την αίσθηση ότι το γεγονός πως βάδισα σε πιό επαγγελματικά μονοπάτια -με την έννοια της όλης οργάνωσης της δουλειάς - βοήθησε στο να ολοκληρωθεί σημαντικά γρηγορότερα από τα δύο πρώτα επεισόδια. Δείγμα δηλαδή θετικό. Αν βελτιώσω σχετικώς έστω κάποια σημεία, νομίζω ότι θα δουλέψω ακόμα πιό γρήγορα στο μέλλον.

2 Απριλίου 2012
   Επιτέλους! Ολοκλήρωσα την δουλειά στους χαρακτήρες και στα σκηνικά. Δεν μπορώ να πω ότι είμαι ικανοποιημένος από το πώς κινούνται τα άλογα, αν και φοβόμουν για ακόμη χειρότερα αποτελέσματα. Χρειάζεται οπωσδήποτε να μελετήσω την κίνηση των αλόγων - των ζώων γενικά - για να μπορέσω να αντεπεξέλθω στις απαιτήσεις του κινουμένου σχεδίου Πολύ περισσότερο, όταν αξιωθώ να κάνω κανονικό σκίτσο για κινούμενο σχέδιο). Πάντως, παρότι δεν πέτυχα αυτό το ιδεατό που είχα στο μυαλό μου, νομίζω ότι βγήκε κάτι συμπαθητικό. Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα, νομίζω ότι τα αποτελέσματα ήταν από καλά και επάνω, με βάση τα όσα γνωρίζω και έχω μάθει ως τώρα. Δηλαδή, πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης.
   Πέραν αυτών, θεωρώ πως - παρότι βγήκα εκτός χρονοδιαγράμματος πάλι - η οργανωμένη δουλειά, στην κλίμακα τουλάχιστον την προσωπική (δηλαδή: είδα ποιά κομμάτια μίας επαγγελματικής δουλειάς-οργάνωσης δουλειάς μπορούν να χωρέσουν σε αυτό που κάνω τώρα) και μείωσε τον χρόνο ολοκλήρωσης του pre-production - να το πω νεοελληνιστί...- αλλά και η ποιότητα ήταν ανώτερη, κάτι που με οδήγησε σχετικά γρήγορα στο συμπέρασμα ότι πρέπει να ξαναδουλέψω τα δύο πρώτα επεισόδια.
   Αυτά προς το παρόν. Από αύριο ξεκινώ την παραγωγή του επεισοδίου (δεν είμαι σίγουρος ότι θα ξεκινήσω από την πρώτη σκηνή, μετά την δεύτερη κ.ο.κ. Σκέφτομαι να βγάλω μερικές "εύκολες" για να τρέξει το επεισόδιο, να βγάλω και ένα νέο - το τελευταίο - animatic και μετά να μπω στα πιό βαθιά) και πιστεύω πως σχετικά σύντομα θα έχω ολοκληρώσει την δουλειά αυτή.

28 Μαρτίου 2012
   Ναι, καλά...Προχωρώ αργά. Τουλάχιστον, όμως, έχω ολοκληρώσει τα πιό δύσκολα κομμάτια (όχι τα άλογα όμως). Η πλειοψηφία των σκηνικών-backgrounds πάντως είναι έτοιμη κατά 90-95%. Για να πω την αλήθεια, ρίχνοντας μια ματιά στο route sheet (εκεί όπου έχω βάλει τα στοιχεία που πρέεπι να φτιάξω. Απλό, όχι με όσα περιλαμβάνει μία κανονική παραγωγή, η οποία σε τελική ανάλυση "μπλέκει" περισσότερα άτομα στην υπόθεση "κινούμενο σχέδιο"), τα σκηνικά έχουν ολοκληρωθεί και μένουν οι φιγούρες, τα ζώα, τα αυτοκίνητα. Οι ανθρώπινες μορφές δεν θα έχουν πολύ κόπο, με την έννοια ότι η μία θα είναι ρέπλικα της άλλης, με τις απαραίτητες διαφοροποιήσεις, πάνω στην ίδια όμως μορφή. Τα αυτοκίνητα θα με βασανίσουν λίγο υποθέτω, αλλά αυτό δεν θα συγκρίνεται με αυτό που θα τραβήξω με τα άλογα, τα οποία και θα αφήσω μάλλον τελευταία.

22 Μαρτίου 2012
   Ε, όταν λένε ότι το animation είναι συλλογική δουλειά, ξέρουν τί λένε...Καθυστερώ στο να φτιάξω τα σκηνικά, αλλά δεν γίνεται και αλλιώς. Τα φτιάχνω μόνος μου, δουλεύω και κάπως περισσότερο κάποιες λεπτομέρειες, οπότε η διαδικασία - το έχω ξαναγράψει - είναι χρονοβόρα. Για την προετοιμασία ειδικά κάποιων σκηνικών (για τα οποία δουλεύω ταυτόχρονα και τα εφέ, οπότε κάποια από αυτά είναι ουσιαστικά έτοιμες σκηνές), "τρώω" πολλές ώρες και αντίστοιχα πολύς θα είναι ο χρόνος που θα χρειαστεί στο rendering, όταν έρθει η ώρα (οπότε, σκέφτομαι να ξεκινήσω ολοκληρώνοντας τις "βαριές" σκηνές και να προχωρήσω στις υπόλοιπες - αυτές που δεν έχουν εφέ - μετά). Το ευχάριστο είναι πως τα περισσότερα "βαριά" σκηνικά έχουν ολοκληρωθεί και μένουν 1-2 ακόμα. Αυτό που προβλέπω ότι θα με δυσκολέψει εξίσου ή και περισσότερο, είναι η κίνηση των αλόγων, ιδίως η κατά πρόσωπο κίνηση. Θα πέσει γέλιο...ή κλάμα...θα δείξει τέλος πάντων.

9 Μαρτίου 2012
   Εδώ και λίγες ημέρες έχω μπει και σε μία άλλη διαδικασία: ακολουθώντας την συμβουλή που δίνουν βιβλία έμπειρων animators (ότι ο κόσμος 90% κοιτάζει το φόντο και όχι την κύρια υπόθεση, δράση, τους ήρωες κτλ), "σουλουπώνω" τα backround στοιχεία, τουλάχιστον όσο μπορώ. Το ανέφερα και στην προηγούμενη ενημέρωση άλλωστε. Ο φόβος μου, βέβαια, είναι μήπως τελικά στραφεί πολύ η προσοχή από την ιστορία στην εικόνα και τελικά χαθεί το μήνυμα που θέλω να περνά από τα επεισόδια.
Πάντως, χωρίς να έχω κάνει καμμια "τρελή" δουλειά, σε αρκετές περιπτώσεις (π.χ. στα δέντρα) η διαφορά είναι εμφανής και - πιστεύω - προς το καλύτερο.Είναι χρονοβόρο, έχω την αίσθηση ότι θα είναι χρονοβόρα και η διαδικασία του rendering, αλλά αξίζει τον κόπο η προσπάθεια, έστω.

8 Μαρτίου 2012
   Όπως αντιλαμβάνεται εύκολα κάποιος, τα επεισόδια προχωράνε πολύ πολύ αργά. Αυτό οφείλεται σε διάφορους παράγοντες: Δουλεύω μόνος μου τους χαρακτήρες, προχωρώ σε αλλαγές στα σώματα (βάζω πήχεις, βραχίονες, μηρούς και κνήμες), πλέον δουλεύω με storyboard και animatic, δίνω μεγαλύτερη έμφαση στο background, ενώ ταυτόχρονα είχε και το φεστιβάλ, κάποιες άλλες ιδέες πάνω στις οποίες δούλευα και άλλα. Τέλος πάντων, έχουμε ολοκληρώσει τις ηχογραφήσεις, έχει γίνει το storyboard και το animatic (η πρώτη του φάση) και πλέον δουλεύω στα επιμέρους στοιχεία (background, μορφές, σκηνικά). Δεν ξέρω αν θα βγει σύντομα η δουλειά, αλλά νομίζω θα είναι καλύτερη από τα πρώτα δύο επεισόδια.

22 Απριλίου 2011
     Λοιπόν, υπάρχουν καθυστερήσεις για το δεύτερο επεισόδιο, και εξηγώ.
     Υπήρξε αρκετά μεγάλο πρόβλημα σε τμήμα της ηχογράφησης και πήρε περίπου 10 μέρες η ΜΕΡΙΚΗ αποκατάσταση του προβλήματος. Από εκεί και έπειτα, ξεκίνησε η κύρια διαδικασία και έχουμε φτάσει αισίως αυτή τη στιγμή στα 9 λεπτά.
     Πάντως, υπάρχουν και αρκετά καλά νέα: κυρίως σε ό,τι αφορά την κίνηση των μορφών, καθώς σημειώνεται πρόοδος τεχνική (π.χ. στροφή των μορφών), αν και σε κάποιες περιπτώσεις επιμένω σε "παλιά" στοιχεία, για να γλιτώσουμε χρόνο. Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο, είναι ότι δίνονται πιό κωμικά χαρακτηριστικά σε στοιχεία των μορφών που δεν έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο επεισόδιο,κάτι που μάλλον θα μείνει ως στοιχείο για τα επόμενα επεισόδια. Νομίζω ότι η αντιδιαστολή με τα χαρακτηριστικά των κεντρικών ηρώων του επεισοδίου (στοιχεία πιό δραματικά, με την έννοια που χρησιμοποιείται ο όρος σήμερα - διαφορετικά, και η κωμωδία είναι ένα είδος δράματος) λειτουργεί θετικά. Σημαντικό ρόλο σε αυτές τις αλλαγές, έπαιξε η μελέτη του βιβλίου του Richard Williams που, παρότι αφορά κυρίως στο κλασσικό κινούμενο σχέδιο, έχει σαφώς εφαρμογή και στο computer animation.
     Σύντομα θα δούμε οι συνεργαζόμενοι την ως τώρα δουλειά στο 2ο επεισόδιο κι θα γίνουν οι όποιες παρατηρήσεις.

 8 Μαρτίου 2011
     Κανονικά θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί η ηχογράφηση για το δεύτερο επεισόδιο, αλλά τα ωράρια των συμμετεχόντων δεν συμπίπτουν, οπότε πρακτικά κάτι τέτοιο είναι σχεδόν αδύνατο, ακόμα και για τα Σάββατα.
     Όσοι ηχογράφησαν, πάντως, αυτή την φορά αναγκάστηκαν κάποιες φορές να επαναλάβουν τα λόγια τους, προκειμένου να επιτευχθεί και η καλύτερη, από πλευράς ήχου, καταγραφή αλλά και η καλύτερη χροιά στην φωνή, με βάση αυτό που σκηνοθετικά (τρομάρα μου) έχει οριστεί. Νομίζω ότι το αποτέλεσμα σε αυτόν τον τομέα είναι καλύτερο.
     Από εκεί και έπειτα, δεν θα υπάρξει επανάληψη του λάθους που έγινε στο πρώτο επεισόδιο, δηλαδή να γίνει ηχογράφηση με φωνές που τελικά δεν θα χρησιμοποιηθούν. Αυτό είχε σαν στόχο να μειωθεί ο χρόνος παραγωγής, με την προϋπόθεση ότι θα ταίριαζαν χρονικά οι φωνές που θα ηχογραφούνταν κανονικά με αυτές της πρόχειρης ηχογράφησης, αλλά τελικά σε καμμία περίπτωση δεν έγινε έτσι και τελικά χάθηκε αρκετός χρόνος.
     Τέλος, έχει αρχίσει μία προετοιμασία των σκηνικών που θα χρειαστούν, καθώς και διορθώσεις στις μορφές των ηρώων (δεν θα φανούν αυτές στο κινούμενο σχέδιο, αφού αφορούν στην αρχική κατάσταση των μορφών, κάτι που διορθωνόταν επί τόπου, στην κάθε σκηνή στο πρώτο επεισόδιο, αλλά γινόταν σπατάλη χρόνου).


23 Φεβρουαρίου 2011
     ΤΕΛΟΣ! το πρώτο επεισόδιο ολοκληρώθηκε. Στο μέτρο του (τεχνικώς) δυνατού διορθώθηκε ο ήχος, αλλά όχι ιδανικά.
     Το δεύτερο μισό του επεισοδίου ολοκληρώθηκε πολύ γρηγορότερα από το μισό, αλλά το κακό είναι πως ουσιαστικά η διαδικασία πήγε έναν μήνα σχεδόν πίσω. Εν τούτοις, "μαθαίνουμε από τα λάθη μας" και η εμπειρία θα φανεί χρήσιμη για το μέλλον.
     Θεωρώ ότι σε ό,τι αφορά το τμήμα του κινουμένου σχεδίου, έγινε η καλύτερη δυνατή δουλειά για το επίπεδο στο οποίο βρίσκομαι αυτή τη στιγμή. Οι πειραματισμοί στα κινούμενα που βγήκαν στο youtube αποδείχθηκαν πολύτιμοι.
     Τα επόμενα βήματα τώρα, είναι η κατοχύρωση του σεναρίου, του βίντεο και της μουσικής. ΑΜΕΣΑ όμως, προέχει η avant premiere :D για να δούμε προβλήματα που δεν είδα ή δεν διόρθωσα, να δούμε τί πρέπει να προσέξουμε από εδώ και στο εξής και μετά να ξεκινήσει η συγγραφή του σεναρίου για το δεύτερο επεισόδιο, να οργανώσουμε καλύτερα την ηχογράφηση κτλ. Ακόμα, τα γραφειοκρατικά ζητήματα που πρέπει να αρχίσω να "τρέχω" από τον Μάρτη.

 11 Φεβρουαρίου 2011
     Οι σκηνές τρέχουν πιό γρήγορα, αλλά πλέον αυτό που με ανησυχεί περισσότερο είναι ο ήχος. Πρέπει να δούμε και στην θεωρία στάση έναντι του μικροφώνου, να δω και άλλους τύπους μικροφώνου - αν και τύπος που έχω νομίζω ότι τις ανάγκες τις παρούσες τις υπερκαλύπτει - και να δω και άλλους οικονομικούς τρόπους για την αποφυγή άλλων θορύβων, ενώ και η άρθρωση έχει σημασία τελικά. Αυτό το διάστημα, δηλαδή, περισσότερο χρόνο καταναλώνω στην επεξεργασία πλέον του ήχου - δημιουργία αρχείων, διορθώσεις, διορθώσεις επί των διορθώσεων κτλ - παρά στην επεξεργασία των σκηνών. Εν ολίγοις, το τεχνικό πρόβλημα στην ηχοληψία εντοπίζεται στον ανθρώπινο κυρίως παράγοντα, παρά στον τεχνολογικό, εμού πρώτου έχοντος την ευθύνη (ουάου, ε;)

4 Φεβρουαρίου 2011
Ενημερώσεων συνέχεια.
     Ήταν μία παραγωγικότατη, θα έλεγα (βεβαίως βεβαίως) εβδομάδα. Όλα τα "βουνά" ΙΣΟΠΕΔΩΘΗΚΑΝ :D. Σήμερα, δηλαδή, ολοκληρώθηκε το μέρος εκείνο που με φόβιζε περισσότερο και στο οποίο τελικά κατανάλωσα λίγο χρόνο - σχετικά - και όχι μόνο αυτό, αλλά μένει και το υλικό για την παραπέρα αξιοποίησή του. Πάντως, από εδώ και πέρα υπολογίζω ότι θα "τρέχει" πιό γρήγορα το επεισόδιο.
     Εν τούτοις, πρέπει να αναφέρω ότι τα προβλήματα με τον ήχο συνεχίζουν, όχι λόγω τεχνικών προβλημάτων, αλλά λόγω χαμηλών φωνών  ως επί το πλείστον. θα το παλέψω, αλλά οπωσδήποτε πρέπει να διορθώσουμε κάποια πράγματα στο μέλλον.
     Από εκεί και έπειτα, ΔΕΝ προλαβαίνουμε τις φετινές ημερομηνίες για την ΕΡΤ, αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Έχουν ήδη βγει αιτήσεις για το έτος 2011-2012 και εκεί θα "χτυπήσουμε", αφού όμως λήξω πρώτα κάποια σοβαρά διαδικαστικά ζητήματα και βελτιώσουμε την παραγωγή, τουλάχιστον σε ορισμένα ζητήματα.
    Αυτά επί του παρόντος.

1η Φεβρουαρίου 2011
Χαίρετε!


     Προχωρά η διαδικασία του συγχρονισμού χειλιών και φωνών και, το κυριότερο, έχουν ήδη βγει από την μέση δύο σκηνές "βουνά" του πρώτου επεισοδίου. Δεν είναι δύσκολες με την έννοια την τεχνική, αλλά τρώνε χρόνο καθώς είναι παρεμβαλλόμενες σκηνές στην κύρια υπόθεση. Βοηθητικές αλλά παρεμβαλλόμενες. Μένει ακόμα ένα μεγάλο "βουνό" του ίδιου τύπου και μετά πρέπει θεωρητικά να προχωρήσει σχετικά γρήγορα η ολοκλήρωση του επεισοδίου.
     Είναι σαφές ότι θα χρειαστεί να γίνουν αλλαγές στην οργάνωση της ηχογράφησης στα επόμενα επεισόδια. Αυτό προκύπτει μάλλον αβίαστα από την έως τώρα δουλειά.
     Έχουν γίνει και κάποιες βελτιώσεις, τέτοιες ώστε να τραβήξουν περισσότερο την προσοχή του παιδιού στο κινούμενο σχέδιο. Ανησυχώ, μόνο, μήπως τελικά αυτές οι αλλαγές προκαλέσουν το να μην παρακολουθεί το παιδί κάποια αφηγηματικά μέρη, δηλαδή μήπως προκληθεί ζημιά στο παιδευτικό τμήμα του κινουμένου σχεδίου. Αλλά, αυτό μένει να φανεί.
     Γενικά, η δουλειά παραμένει ευχάριστη και εξαντλητική, αλλά νομίζω ότι προκύπτει ένα αρκετά καλό αποτέλεσμα.

19 Ιανουαρίου 2011
Λοιπόοοοοννν, έως τώρα - έχει κλείσει ο κύκλος των ηχογραφήσεων για το πρώτο επεισόδιο - έχουν δώσει τις φωνές τους οι ακόλουθες κυρίες και οι κύριοι:

Φίλιππος Αθανασόπουλος: Δάνεισε την φωνή του για τον χαρακτήρα του Σηρ. Καθηγητής μέσης εκπαίδευσης. Η προϋπηρεσία στην metal φαίνεται πως συνέβαλε στο να είναι αποτελεσματικός στον ρόλο του :D


Δημήτρης Αλεξανδράτος: Δάνεισε την φωνή του σε διάφορους χαρακτήρες. Δημόσιος υπάλληλος. Μόνο μην του δώσετε στίχους να ραπάρει. ΜΗΝ του δώσετε.


Λένα Βασιλάκου: Δάνεισε την φωνή της για τον χαρακτήρα του Ανθού. Δημοσιογράφος. Προσοχή στα ορθογραφικά και συντακτικά λάθη!!! Αν τυχόν βρεθεί κάποιο, βρείτε τρύπα να κρυφτείτε! Και αν βρεθεί ένα σημείο να κολλήσει από τα γέλια, θα κολλήσει για ώρα :D



Θανάσης Γάλλος: Δάνεισε την φωνή του στο χαρακτήρα του Σπιθουράκια. Ιδιωτικός υπάλληλος. Ο ρόλος του στην διάρκεια της ηχογράφησης, αυτός του καλικάντζαρου:να τα κάνει όλα μπάχαλο :)




Όλγα Καραδήμα: Δάνεισε την φωνή της στον χαρακτήρα του Ομαήλ. Δημόσια υπάλληλος. Ο ρόλος της "βγαλμένος από την ζωή" όπως λέμε, καθώς ετοιμάζεται να φέρει αγγελούδι στον κόσμο :)










Κώστας Μπιτσικώκος: Δάνεισε την φωνή του στον χαρακτήρα του Μανδρακούκου και σε άλλους. Δημοσιογράφος. Επαγγελματίας, με πολλά "takes" στις γραμμές του. Άλλωστε, έχει προϋπηρεσία επιτυχημένη σε παλαιότερες ...υπερπαραγωγές :D







Δήμητρα Παπαδούλη: Δάνεισε την φωνή της σε διάφορους χαρακτήρες . Ιδιωτική υπάλληλος. Αδυνατεί να μπει εύκολα στο πετσί ρόλων μεγαλύτερης ηλικίας. Για αυτό και ετοιμάζεται ρόλος τζόβενοειδής για αυτήν :D






Γιάννης Παπαδούλης: Δάνεισε την φωνή του στον Πάνα και σε άλλους χαρακτήρες. Σπουδαστής. Κάλλιστα, όμως, θα μπορούσε να είναι και ψάλτης ;)









16 Ιανουαρίου 2011
Το λοιπόν, εχτές έγινε η πρώτη ηχογράφηση για το κινούμενο σχέδιο και ιδού τί διημείφθη (χωρίς να δώσω την υπόθεση της ιστορίας ;) ).
Η Λένα ήταν η Λένα που ξέρουμε: το θέμα ήταν να βρεθεί εκείνο το σημείο στο κείμενο στο οποίο θα κόλλαγε, θα άρχιζε να γελά και δεν θα σταμάταγε. Ε, βρέθηκε το σημείο αυτό και έτσι ακολουθήθηκε η γνωστή διαδικασία :D . Κατά τα λοιπά, όλα πήγαν μία χαρά και έδωσε, ως επαγγελματίας, και πολύ χρήσιμες συμβουλές γα την περαιτέρω οργάνωση του πράγματος (παρένθεση: για να σταματήσει να γελά η Λένα στο επίμαχο σημείο του κειμένου, έπρεπε να βγω από τον χώρο ηχογράφησης - να μην τον πω δωμάτιο και ξεφτιλιστώ :D - πράγμα που αποδεικνύει πως αυτός ο σκηνοθέτης έχει πυγμή και επιβάλλεται/πείθει τους ηθοποιούς :))) ).
Ο Θανάσης (Σπιθουράκιας) ανταπεξήλθε των απαιτήσεων του ρόλου (ουάου) νομίζω, αλλά τα έκανε μπάχαλο κατ' εξακολούθηση κατά την διάρκεια της ηχογράφησης του Κώστα, αποδεικνύοντας πως ο ρόλος που πήρα του πηγαίνει γάντι.
Ο οποίος Κώστας, έκανε για μία γραμμή δεν θυμάμαι πόσα takes, για να αποδειχθεί ότι η επαφή με το μικρόφωνο δεν ξεχνιέται, όπως και η εμπειρία που έχει αποκομίσει από τις παλιότερες υπερπαραγωγές στις οποίες συνεργαστήκαμε :D.
Εντυπωσιακά καλός ήταν ο Φίλιππος (Σηρ) και δεν φάνηκε να τρακάρεται από την πρώτη του επαφή με τα μικρόφωνα κτλ. Όταν ο διάολος θέλει, όλα τα καταφέρνει.
Η Όλγα (Ομαήλ) τα πήγε και αυτή καλά, αλλά εδώ είχαμε και το άλλο πείεργο ζήτημα: ήθελε ψυχολογική υποστήριξη με την παρουσία επιπλέον ατόμων κοντά στο μικρόφωνο. Ήμαρτον κύριε... ο ένας δεν θέλει να είμαι στο δωμάτιο ια να γίνει δουλειά, ο άλλος θέλει κι άλλον κόσμο κοντά...να το κοιτάξω...κάτι δεν πάει καλά με μένα, ε;
Ο Γιάννης (Παν) τα πήγε καλά στον ρόλο τον Πανός και ας διαμαρτύρονται όσο θέλουν οι Αρκάδες της παρέας. Εκεί που έδωσε ρέστα, όμως ήταν στο "εν Ιορδάνη". Σπίτσλες... :D
H Δήμητρα απέδειξε ότι δεν πρόκετιαι να γεράσει εύκολα, αφού στον ρόλο της βάβως, ματώσαμε μέχρι να κάνει φωνή που να μην ακούγεται σαν τζόβενο :)). Ούτε να φανταστεί δεν μπορεί τα γεράματα.
Τέλος, ο Δημήτρης με τα πολλά κατάφερε και έκανε τον ρόλο του, αλλά η συμβουλή μου είναι: ΠΟΤΕ και ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ μην διανοηθεί να γίνει ράπερ. Δεν τό 'χει, πώς το λένε; :D

Θα το οργανώσουμε καλύτερη την επόμενη φορά. Λέω πως είχε πλάκα πάντως.

ΔΕΝ θα μάθετε ακόμα λεπτομέρειες για αυτό το κινούμενο σχέδιο, για αυτή την σειρά, πριν εξασφαλιστούν τα πνευματικά δικαιώματα (δεν ξέρεις καμμια φορά...ε;...). Δηλαδή:
  • ΟΥΤΕ την ιστορία θα μάθετε ακόμα (πιθανότατα θα μαθαίνετε επεισόδιο το επεισόδιο το τί γίνεται),
  • ΟΥΤΕ εικόνες θα δείτε,
  • ΟΥΤΕ πολύ περισσότερο θα δείτε κάποιο βίντεο.

__________________________________________________________________________________

Προς το παρόν, όμως, μπορώ να ενημερώσω τους συμμετέχοντες και όλους όσους γνωρίζουν βασικά πράγματα για την σειρά αυτή, σε ποιό στάδιο είναι η δουλειά.
ΛΟΙΠΟΝ!
Φυσικά, ακόμα γίνεται δουλειά στο πρώτο επεισόδιο, και έχει φτάσει αυτή την ώρα που γράφονται ετούτες οι γραμμές στο σημείο όπου ο πρώτο κεντρικός ήρωας συντά για πρώτη φορά τον δεύτερο (ανατρέξτε στο σενάριο, όσοι δεν θυμάστε).
Αυτό το Σάββατο (15 Ιανουαρίου) θα γίνει η πρώτη (ελπίζω και τελευταία) συνάντηση για την ηχογράφηση του πρώτου επεισοδίου και έπεται η συνέχεια και επεξεργασία. Μέχρι τότε, εν τω μεταξύ, θα έχει προχωρήσει και η σκηνοθεσία αρκετών ακόμα σκηνών, οπότε μένει μετά ο συγχρονισμός των φωνών, η κίνηση και το rendering, όπως λέμε ή η παραγωγή του βίντεο και το μοντάζ.
Επιπλέον, έχουν γραφεί: η μουσική τίτλων καθώς και ένα μουσικό κομμάτι σε μία από τις πρώτες σκηνές.
Αυτά προς το παρόν. Υποθέτω πως επόμενη ενημέρωση θα υπάρξει την Κυριακή.