Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012

Τον τσάκωσα την ώρα του εγκλήματος....

Εκεί που είχα βαρεθεί να ετοιμάζω τα σκηνικά και τις φιγούρες για το τρίτο επεισόδιο του Θησαυρού, λέω: "Δεν πάω μία βόλτα;" Και βρήκα έναν φίλο που δουλεύει στην "Ξεπαστρέξ Α.Ε.", ο οποίος είχε κι αυτός μπουχτίσει στην δουλειά. Ε, πήγαμε σε μία ντίσκο (δεν μπορώ την ντίσκο, ούτε αυτός, αλλά δεν βρίσκαμε κάτι άλλο...). Ε και εκεί, στα καλά καθούμενα, πώς του την βιδώνει του δικού μου και αρχίζει να χορεύει! Ευτυχώς, είχα την κάμερα και απαθανάτισα την σκηνή.
Πέρα από την πλάκα, απλά ήθελα ένα κίνητρο για να προχωρήσω στην ολοκλήρωση των μορφών, για να μου μείνουν στο τέλος τα άλογα. Αύριο, καλά να είμαστε, θα έχουν ολοκληρωθεί οι ανθρώπινες φιγούρες και την Κυριακή θα την "φάω" στους ίππους, ελπίζοντας να τους ολοκληρώσω αυθημερόν. Και αναφέρομαι στις κινήσεις τους βασικά.

Τρίτη 13 Μαρτίου 2012

Πρόοδος...επιστήμη...πω πω πω...!!!

   Η ενασχόληση με το τρίτο επεισόδιο του "Θησαυρού" αποκτά μεγάλο ενδιαφέρον τελικά. Έτσι κι αλλιώς είχε ενδιαφέρον εξ αρχής, καθώς προσθέτω στις μορφές μηρούς, βραχίονες κτλ, ενώ για πρώτη φορά δουλεύω οργανωμένα (στο βαθμό που μπορώ δηλαδή) με το storyboard και το animatic. Αυτό ήταν το ένα κομμάτι της δουλειάς.
   Το άλλο, αφορά στην επεξεργασία των σκηνικών και γενικά της προεργασίας του επεισοδίου, πριν "τραβήξω" τις σκηνές αργότερα.
Κατ' αρχάς και κατ' αρχήν, δουλεύω - όπως σημειώνω και στην σελίδα του "Θησαυρού" - περισσότερο τις λεπτομέρειες (παρ' ότι, ως γνωστόν, εκεί κρύβεται ο Διάβολος, ο Σηρ στην περίπτωσή μας...). Νομίζω ότι η διαφορά είναι αρκετά μεγάλη σε σχέση με το παρελθόν. Για παράδειγμα, ένα screenshot από το πρώτο επεισόδιο:
και μία εικόνα από το τρίτο επεισόδιο, όπως ετοιμάζεται τώρα:
Δεν ξέρω αν φαίνεται από τις εικόνες, αλλά εγκαταλείπω και την αυτόματη σκίαση που παρέχει το πρόγραμμα, προχωρώντας σε χειροκίνητη, όπως την είχα δουλέψει και στα επεισόδια του "Ξερόλ και Μπουμπούνα", στις μορφές βέβαια και όχι π.χ. στα δέντρα. Η αυτόματη σκίαση (με script), δημιουργούσε πολλές φορές περισσότερα προβλήματα από αυτά που έλυνε.
Ένα άλλο στοιχείο, είναι ότι προσπαθώ να εργαστώ πάνω σε μερικά ειδικά εφέ. Αυτό είναι αρκετά χρονοβόρο - για εμένα - αλλά και αρκετά διδακτικό. Δεν μιλάω για particle effects (αυτό πιθανώς να ήταν σχετικά πιό εύκολο, αφού το anime studio pro παρέχει την δυνατότητα δημιουργίας τέτοιων χωρίς ιδιαίτερο κόπο), αλλά "χειροκίνητων" εφέ. Πιθανώς να τα δουλέψω καλύτερα στο μέλλον, αλλά, στην παρούσα φάση, με αφήνουν ικανοποιημένο όσα έχω πετύχει.
Υπάρχει και ένα τελευταίο στοιχείο - στην ως τώρα δουλειά για το επεισόδιο (ποτέ δεν ξέρεις τί θα βγει παρακάτω...) - που με χαροποιεί: το γεγονός ότι με αυτή την έκδοση του anime studio μπορώ χωρίς ιδιαίτερο κόπο να μετακινώ layers το ένα πάνω από το άλλο και η μετακίνηση να καταγράφεται (μέχρι τώρα, αν μετακινούσα ένα layer πάνω από το άλλο, η κίνηση δεν καταγραφόταν σε ένα συγκεκριμένο καρέ: το πρόγραμμα "διάβαζε" πως το layer μετακινήθηκε εξ αρχής, από το πρώτο καρέ). Έτσι, αν ήθελα να δείξω ότι κάποιος έβαζε τα χέρια πίσω από το κεφάλι του και μετά τα έφερνε εμπρός, έπρεπε να δημιουργήσω αντίγραφα layers του κάθε χεριού και να τα κάνω "ορατά" και "αόρατα" στην σωστή χρονική στιγμή. Τώρα, το πρόγραμμα μου δίνει την δυνατότητα να το κάνω αυτό με ένα layer, αφού μπορεί να διαβάσει την μετακίνηση του layer του χεριού κάτω και πάνω από το κεφάλι στο αντίστοιχο καρέ που δίνω την εντολή . Έτσι, παρότι η φύση της κίνησης απαιτεί πάλι τον χρόνο της, γλιτώνω πολύν χρόνο από το να "αναβοσβήνω" layers (δες πόσο προβληματική είναι η κίνηση στο χέρι του Μπουμπούνα, όταν πάει να πιάσει το ρόπαλο στο 0:57-1:01 στον παραπάνω σύνδεσμο, κάτι που σε ικανό βαθμό οφείλεται και σε προσωπική αδυναμία αλλά και σε αδυναμία του πρoγράμματος να "μετακινήσει" τα layers. Βέβαια, μία τέτοια κίνηση μπορεί να γίνει πολύ πιό επιτυχημένα με τον παραδοσιακό τρόπο).
Τέλος, έχω δοκιμάσει και κάποια άλλα πράγματα (π.χ. το πέρασμα ανάμεσα από θάμνους) που στις δοκιμές φαίνονται "εν τάξει", αλλά στην σκηνή θα δείξει κατά πόσο είναι επιτυχημένα.
   Από εκεί και έπειτα, καλά νά 'μαστε, ελπίζω σε μία εβδομάδα-10 ημέρες να έχω τελειώσει με όσα αφορούν τα σκηνικά, τα εφέ και τις δευτερεύουσες μορφές και να προχωρήσω στις σκηνές και στο σταδιακό rendering (οπότε θα ανανεώνεται και το animatic).

Λεξικό:
Storyboard: Είναι η ιστορία που θέλουμε να φτιάξουμε, σε σκίτσα. Χονδρικά, περιλαμβάνει τα key frames ή, στην χειρότερη περίπτωση, κάτι από κάθε σκηνή που υπάρχει στο έργο (αντιλαμβάνεστε ότι ακολουθώ την  χειρότερη περίπτωση ως τώρα...και πάλι καλά... :D ). Είναι ο οδηγός για την σκηνοθεσία του έργου μας, για τις αντιδράσεις των χαρακτήρων και για πολλά άλλα.
Animatic: Είναι η τοποθέτηση των εικόνων του storyboard στην σειρά, μαζί με τα ηχογραφημένα στοιχεία του διαλόγου (οπωσδήποτε), αλλά και με όποια άλλα ηχητικά στοιχεία έχουμε έτοιμα. Τα σκίτσα τοποθετούνται έτσι, που να μας δίνουν μαζί με τους διαλόγους τον πραγματικό χρόνο της ταινίας - με τις παύσεις κτλ - τουλάχιστον κατά πολύ κοντινή προσέγγιση. Έχουμε έτσι μία πρώτη εντύπωση από την ταινία και μπορούμε να διαπιστώσουμε τα κενά, τα λάθη και να προβούμε έγκαιρα στις απαραίτητες διορθώσεις.

Πέμπτη 8 Μαρτίου 2012

Τα βραβεία του 7ου Athens Animfest

ΒΡΑΒΕΙΑ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Η Κριτική Επιτροπή του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος ταινιών animation μικρού μήκους, αποτελούμενη από τους: Δημήτρη Καλαντίδη, κριτικό κινηματογράφου, Δημήτρη Παπαδόπουλο, animator και Βουβούλα Σκούρα, video artist, αφού έλαβε υπ’ όψη το φάσμα των αισθητικών επιλογών του φεστιβάλ και αφού αξιολόγησε την αισθητική αρτιότητα, την τεχνική δεξιότητα της αφήγησης και τη δραματουργία και των 79 ταινιών που διαγωνίστηκαν φέτος, στη συγκεκριμένη κατηγορία, αποφάσισε να απονείμει τα παρακάτω 9 βραβεία, μοιρασμένα σε 3 ενότητες, από άποψη χρονικής διάρκειας των ταινιών:


GRAND PRIX “Athena”
THE MISSING KEY, του Jonathan Nix, Αυστραλία
Official Website
jonathan@studionix.com

[Μέχρι 30']

2ο ΒΡΑΒΕΙΟ
STONES, της Katarína Kerekesová, Σλοβακία
katakerekesova@gmail.com


3ο ΒΡΑΒΕΙΟ
TECLOPOLIS, του Javier Mrad, Αργεντινή
teclopolis@cancanclub.com.ar


[Μέχρι 10’]

1ο ΒΡΑΒΕΙΟ
KIYAMET, του Ivan Ramadan, Βοσνία-Ερζεγοβίνη
ivan.ramadan@gmail.com


2ο ΒΡΑΒΕΙΟ
AALTARATE, του Christobal De Oliveira, Γαλλία / Ολλανδία
marianne@autourdeminuit.com


3ο ΒΡΑΒΕΙΟ
LA DÉTENDE, των Pierre Ducos και Bertrand Bey, Γαλλία
marianne@autourdeminuit.com


[Μέχρι 5’]

1ο ΒΡΑΒΕΙΟ 
THE LAGOON, THE WATER, THE MEΝ, του Manuel Matos Barbosa, Πορτογαλία
filmografo@filmografo.pt


2ο ΒΡΑΒΕΙΟ
LOOM, των Jan Bitzer, Ilija Brunck και Csaba Letay, Γερμανία
regian@polynoid.org


3ο ΒΡΑΒΕΙΟ
KUBLA KHAN της Joan C. Gratz, ΗΠΑ
festivals@laika.com


ΒΡΑΒΕΙΑ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ
Η Κριτική Επιτροπή του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος Σπουδαστικών Ταινιών, αποτελούμενη από τους: Αντιγόνη Παρούση, επίκουρο καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Αθήνας, Κωνσταντίνο Κυριακό, επίκουρο καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Πάτρας και Θεόδωρο Σούμα, κριτικό κινηματογράφου, από τις 61 σπουδαστικές ταινίες που διαγωνίστηκαν, αποφάσισαν να απονείμουν τα παρακάτω βραβεία:

1ο ΒΡΑΒΕΙΟ
PARTITION, των Eleonora Berra, Delia Hess και Shami Lang-Rinderspacher, Ελβετία
mail@deliahess.ch

Με πρωτότυπη κατασκευή κούκλας και ευσύνοπτο σενάριο, η ταινία συνιστά με την άρτια αισθητική της ένα εύστοχο σχόλιο στη σύγχρονη κοινωνία.


2ο ΒΡΑΒΕΙΟ
CROSSED SILD των Lea Vidakovic και Ivana Bosnjak, Νορβηγία
andresma@hivolda.no

Η έντονη ατμόσφαιρα της ταινίας και ο χώρος που αναπαριστά πλάθει ένα γοητευτικό σκηνικό, στο οποίο κινούνται ολοκληρωμένοι χαρακτήρες.


3ο ΒΡΑΒΕΙΟ (εξ ημισείας) 
MS. FOUND IN A BOTTLE, του Florian Grolig, Γερμανία
info@panopticum.eu

Με ιδιαίτερο σεναριακό ενδιαφέρον, η ταινία περιγράφει μια πορεία στο άγνωστο σε ένα εικαστικά εξελιγμένο σύμπαν με διαφορετικούς αφηγηματικούς χρόνους.

FAIRYTALE ABOUT THE STARCASE, του Kiril Ivanov, Βουλγαρία
toontown@abv.bg


Η ταινία βασίζεται σε μια βαθιά μελετημένη ιδέα, η οποία περιστρέφεται γύρω από την προσωπική εκδοχή ενός εικαστικού σύμπαντος. Συνιστά την εικαστική μεταφορά της αγωνίας του ανθρώπου που μεγαλώνει και φτάνει στο τέλος.


ΒΡΑΒΕΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ
Η Κριτική Επιτροπή του Διαγωνιστικού Τμήματος των ελληνικών ταινιών animation, έχοντας ως Πρόεδρό της τον Σπύρο Ορνεράκη, σκιτσογράφο, ιδρυτή και ιδιοκτήτη της ομώνυμης σχολής εφαρμοσμένων τεχνών και μέλη της τους: Αλέξανδρο Κακαβά, σεναριογράφο-σκηνοθέτη, Καμίλο Νόλλα, φωτογράφο και Τάκη Σακελλαρίου, σκηνοθέτη, αφού είδε τις 21 ταινίες που διαγωνίστηκαν φέτος, αποφάσισε να απονείμει τα παρακάτω βραβεία:


1ο ΒΡΑΒΕΙΟ
Η ΠΗΓΗ ΤΗΣ ΝΙΟΤΗΣ, του Παναγιώτη Ράππα
rappaspanagiotis@yahoo.com


2ο ΒΡΑΒΕΙΟ (εξ ημισείας)
ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΑ, της Ελένης Μίλτση
elenmil86@hotmail.com


2ο ΒΡΑΒΕΙΟ (εξ ημισείας)
ANIMA PERIPLANOSA, της Γαβριέλλας Γερολέμου
a_flatliner@hotmail.com


3ο ΒΡΑΒΕΙΟ
στην ταινία: ΑΥΓΗ, του Νίκου Δημητριάδη
nickdimitriadis@gmail.com


ΕΥΦΗΜΟΣ ΜΝΕΙΑ 
Ο ΛΥΚΟΣ ΚΑΙ ΛΑΓΟΣ, της Ομάδας Μαθητών του 2ου Γυμνασίου Αριδαίας
Υπεύθυνη του Εργαστηρίου: Άρτεμης Βλαχοπούλου
artemisvlahopoulou@yahoo.co.uk

Η Κριτική Επιτροπή με ψήφους 3-1, κρίνει ότι το 1/3 των ελληνικών συμμετοχών κινείται σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο, πράγμα σημαντικό για την τρέχουσα περίοδο και γι’ αυτό θεωρεί να παραμείνει το ελληνικό διαγωνιστικό τμήμα ως κίνητρο και ενδυνάμωση για την ελληνική παραγωγή.


Περισσότερα ΕΔΩ